reklama

Mňa kedys zvádzal svet mi hovoriac

Nemám rád poéziu. Nerozumiem jej. Rozprávanie v hádankách a náznakoch. Na hodinách literatúry som zvádzal úpenlivé súboje s učiteľkou na tému – čo tým chcel básnik povedať. Typický príklad je Hrdobec a Marečkove pero, len ja som sa pred tabuľou nikdy nedal. Dedo mi od mala vtĺkal do hlavy, hlavne zatĺkaj aj keď vieš, že nemáš pravdu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

Keď chce niekto vyjadriť svoje city, pocity a počiny nech nájde vhodné slová a povie to jednoduchou vetou. Ako ja nedávno na obecnom zastupiteľstve v maďarskej obci, niečo som im bol porozprávať. Zobral som to rétoricky, krásne rozvinuté vety, kvetnaté opisy a prirovnania, išlo mi. Na druhý deň mi starosta hovorí, dobré to bolo, len tu musíš hovoriť pomalšie a jednoducho alebo maďarsky.

Stránim sa cudzích reči, keď niekto vloží do svojho vyjadrenia anglický citát alebo nejaké internacionálne slovo tak ho zvozím pod čiernu zem. Ja sa síce vo svete nestratím, viem si vypýtať fish΄n΄chips a blow job keď musím, ale ináč na všetkých rozprávam slovensky. Aj minule na rakúskych hraniciach sa ma šnicel v uniforme pýta kam cestujem.
Tak mu hovorím: „Ďalej.“, a rukou som ukázal smerom svetlejších zajtrajškov.
Kukal jak puk, mávol rukou, niečo o tepatoch zamrlal. Chuj sedlácky.

Keď mi nedávno jedna móc erektívna slečna začala vysvetľovať, že poézia je pre inteligentných a tí jednoduchší si vystačia s prózou, dal som si záväzok. Idem študovať poéziu, jej pochopením vniknem do jej tajov a neskôr hádam aj do slečny.

Mám takú jednu kamarátku, umelkyňu. Oblieka sa nemožne, jedine čo sa mi páči, nosí úplne tenučké, polopriesvitné, napasované, biele tričko bez podprsenky. Rovno cez bradavky má vždy traky. Voľne jej plantajú a občas sa zošuchnú nabok. Hovorím, umelkyňa, najvhodnejšia na pedagogické polhodinky pri kávičke. Kniha veršovačiek je jej verný spoločník.

Ledva sme sa usadili v kaviarni, už sa poberala na toaletu. Bola na druhom konci miesnosti keď jej v kabelke začal poskakovať mobil, má nového priateľa, ich vzájomná komunikácia má ešte tú správnu šťavu a vysokú frekvenciu. Mladosť pochabá. Rozbehla sa od tých hajzlov šprintom, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani Ben Johnsson v čase svojho vrcholu a dopingového prežierania.

Traky sa jej krásne zviezli na bok a prsia začali skákať v rytme samby. Zhypnotizovane som ju pozoroval a spomenul si na seriál Baywatch, tesné červené plavky, dlné vejúce vlasy, poskakujúce kozy fackajúce Pamelu pri každom kroku. Nebol to nový frajer. Dvoma vetami zrušila doterného kolegu, má už po pracovnej dobe a pobrala sa znovu na toalety.

Vtedy ma osvietilo. Prezvonil som ju. Otočila sa a znovu sa rozbehla k telefónu. Započúval som sa do pleskotu vychádzajúceho z jej dekoltu a zamiloval si poéziu. Je ukrytá v kráse metafor. Plesk, plesk, mľask.

Juraj Balucha

Juraj Balucha

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Generálny riaditeľsvojho života, bez potrebnej kvalifikácie a vzdelania. Chameloidný jedinec kráčajúci cez mŕtvoly na ceste za svojim životným cieľom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenámikser udalostíGrga Pitič

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu