reklama

Teplo a lepkavo

Vyvalený mastný pupok na slnku a budem sledovať ako sa mi zmenšuje obvod pása topením sadla pôsobením agresívnym slnečným žiarením. Každý úbytok telesnej hmotnosti promptne doplním nasávaním. To bola moja predstava víkendu. Grgovi sa tiež plán pozdával, tak sa pridal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Cestou na miesto som sa tešil z automatickej klimatizácie v aute, nastavil som požadovanú teplotu a vyrazil. Za chvíľu sa však celým interiérom začal rinúť kyslastý zápach. Grgovi smrdeli nohy, ale desne. Mohol som si vybrať, buď otvoriť okná a sálavé teplo asfaltu by dehydrovalo môj chabý organizmus ešte pred dosiahnutím cieľa. Alebo mierne pozmeniť známe príslovie na nový ekvivalent – Smrad ako v mojom aute ale aspoň chladno. Tak som slzil celú cestu klimatizované slzy.

Grga Pitič sa zresetoval ako sa patrí, na blato. Zaspal hneď vedľa bazénu, na priamom slnku. Ja som sa vyvaľoval na nafukovačke, popíjal pivo a sledoval ako Grgova tvarohová pleť získava najskôr ružovkastý, neskôr pekne prepálený odtieň. Vyzeral ako nemeckí turisti po prvom dovolenkovom dni pri mori. Nech sa spáli smradliak jeden. Slnko však nevnímal. Zobral som vedro, nabral chladnej, osviežujúcej vody a vychrstol ho Grgovi na chrbát. V duchu som sa uchechtával ako Grga vyskočí a začne nadávať len tak ako on vie. Zapracoval však Pavlovov reflex. Mokrý Grga začal plávať, kraula, priamo na betóne. Našťastie po pár tempách znovu zaspal.

Na druhý deň som skočil na blízke roľnícke družstvo a vybavil Grgovi kúpeľ v chladnej smotane. V šampanskom sa kúpe každý trtko čo sa hrá na snoba ale dovoliť si liečiť úpal v kadi smotany, tým sa pochváliť hocikto nemôže. Grga si stále myslí, že ruky si spálil na slnku do krvi, radšej som mu o jeho plaveckých schopnostiach nehovoril.

Juraj Balucha

Juraj Balucha

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Generálny riaditeľsvojho života, bez potrebnej kvalifikácie a vzdelania. Chameloidný jedinec kráčajúci cez mŕtvoly na ceste za svojim životným cieľom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenámikser udalostíGrga Pitič

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu