reklama

Ťažké začiatky Grgu Pitiča

Grga Pitič je v zásade sedlák. Prišiel sem z ďalekého vidieka. Otravuje svojich známych s každou somarinou, s ktorou si nevie rady. Ako dnes ráno 4.00, zvoní mi mobil a na displeji svieti Incoming Call - Grga Pitic.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

"Grga ty hovado, ukradli ti auto, frajerka ti ide rodiť alebo vypukla vojna? S akou dôležitou vecou ma budíš?"
"Netečie mi teplá voda."

Najskôr som nepochopil.
"Aká teplá voda?"
"Chcem sa osprchovať, vstávam do roboty. Tečie len studená."
"Grga, čo ja s tým mám spoločné? Chceš sa osprchovať u mňa?", pevne dúfam, že Grgov strach z Dlhých Dielov je pevnejší ako smrad jeho spoteného tela.
"Ja by som k tebe netrafil. Nevieš kde sa v pivnici dá zakúriť do kotla?"

Na vysvetlenie, Grga od malička chodil doma do pivnice kúriť ulím. Celé leto zhadzoval uhlie do pivnice, aby ho tam pravidelne počas chladných nocí hádzal lopatou do pece.
"No Grga ako by som ti to vysvetlil. Na vašom sídlisku sa kúri plynom."
"Ahaa, u nás doma to má Agáta z horného konca. Vôbec nepoužíva uhlie. Tak asi zhasol plyn, nevieš kde by som ho mohol zapáliť?"
"Grga, tým plynom sa kúri centrálne, teda jedna veľká pec pre viac domov."
"To tiež poznám, u nás sa tak kúrilo pre kravíny. Občas sa na to chlapi vykašľali, išli do krčmy a hovädám bolo zima."

Ty si tiež riadne hovädo, čert mi bol dlžen naše vzájomné spoznanie sa.
"Vyser sa na to, osprchuj sa v studenej vode!"
"Nepripadá do úvahy, z toho by som ja mal smrť. Doma som si vždy večer zakúril a ráno predtým ako som išiel dojiť bola voda ešte teplá."
Nechcelo sa mi debatu rozvíjať viac, aj keď som vedel, že po tomto telefonáte viac nezaspím.
"Grga, tak si daj francúzsku sprchu. To teraz letí, každý kto na to má sa takto sprchuje."

Aj cez telefón som cítil zrýchlený Grgov dych. Reaguje na všetko čím si myslí, že zmení svoj imidž a zhodí jarmo večného sedláka. Posledný akciový mobil za korunu, pudlo nohavíc medzi kolenami, pančucha na hlave.
"To si mi prečo už dávnejšie nepovedal, ja mám francúzke veci rád. Doma sme mali len francúzske zemiaky, ale už som počul niečo o francúzskom bozkávaní a sexe. Sprcha musí byť tiež super."
"No tak to miesto vody použiješ sprej, dezodorant. Nejaký voňavý. Nastriekaš ho na telo a najväčší borci už vo vode ani neperú a sprejom perú prepotené tričká."
Pip. Zložil mi. Viem si ho predstaviť ako letel pre dezodorant a sprchuje sa s ním od hlavy k päte.
Večer mi volal, že si kúpil extra veľké rodinné balenie osviežovača vzduchu na toalety s vôňou ihličia, že to bolo za lepšiu cenu ako Fa.

Ak stretnete týpka z ktorého bude sálať aróma lesa, nie je to hubár a ani nemá žiadne podobné hoby spojené s lesmi. Je to Grga Pitič a stále má doma letnú odstávku teplej užitkovej vody.

Juraj Balucha

Juraj Balucha

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Generálny riaditeľsvojho života, bez potrebnej kvalifikácie a vzdelania. Chameloidný jedinec kráčajúci cez mŕtvoly na ceste za svojim životným cieľom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenámikser udalostíGrga Pitič

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu