reklama

Komu ako

Už dlhšie som nič nenapísal. Nemal som potrebu. Svoje zlé ja som si chodil ventilovať do kostolov. Nie, nemodlil som sa. Chodil som do spovedníc. Prebehol som väčšinu kostolov v Bratislave a skúšal som na farárov rôzne vymyslené a krikľavými farbami prikrášlené príbehy. Ľudia musia byť strašné svine alebo farári brutálne dobrí herci. Výraz tváre v náznaku pozitívneho úškrnu, v duchu, bude lepšie synak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ani okom nemrkli, ani pri tých najväčších prasárňach, ktorésom im narozprával. Chcel by som ich vidieť hrať kamennú tvár. Jedna kurva podstolom a druhá nad stolom. Tá nad stolom háda podľa výrazov tváre, komu tápod stolom fajčí. Dal by som si s nimi partičku pokru, all in v tretejrunde.

Nerobilo mi to však dobre. Vždy som mal pocit absolútnejprázdnoty, keď som opúšťal kostol so zásobou modlitieb, ktoré som malodriekavať. Príliš čistá duša, nepopísaný papier osudu. Okamžite som ho išielpočmárať na súdy. Sadol som si dozadu a nasával zlobu, ktorú na seba ľudiadokázali hádzať lopatami. Najradšej som mal rozvodové konania, to na sebavšetci útoky priam kýchali, znenazdania a na plnú hubu. Malé deti, ktoréza nič nemohli, fungovali ako handry, utrieť si vykýchnuté sliny alebo sople a kýchnuťnaspäť. Znovu zobrať dieťa, utrieť sa a zaveliť do protiútoku. Deckomuselo byť nakonci osoplené zo všetkých strán. Nech vie, že tu o niečo ide.Rozvod nie je brnkačka.

Navreté žily na hrdlách a podpásové údery. Dva buldogy v aréne. Súboj na život a nasmrť. Sudca opretý o bradu. Prokurátorka vyzutá pod stolom, nohy prehodenécez seba, hompáľa nimi do rytmu, ktorý si bubnovala gumou na ceruzke o ružovonalakovaný palec. Jednu z lodičiek si nedbanlivo odkopla na dva metre.Upotené nohy v silonkách dávali celému súboju domácu atmosféru.

Začal som rozumieť ľuďom, začal som rozumieť sebe.Inštinktívne som začal cítiť problémy, o ktoré som mal zakopnúť. Chladnýprst kĺzajúci sa po jednotlivých stavcoch. Začal pri krku, postupoval smeromdole, v oblasti ľadvín pritlačil a išiel naspäť so silnejúcim tlakom.Keď som mal pocit, že mi vbehne do hlavy ako studený kliniec, vtedy sa tostalo, niečo zlé a škaredé.

Už niekoľko dní mi brní celé temeno ako sa oň opiera celáfakírska doska ľadových klincov. Každý večer si líham veľmi opatrne aby som siich nevrazil do hlavy vlastnou váhou, spávam len naboku. Aj tak viem, že ma toneminie. Usmievavý fakír si utiera ústa po oňovej show, vo vzduchu cítiťspáleninu, zle sa oholil. S farárskym pozitívnym úsmevom mi hovorí, dobreuž bolo.

Juraj Balucha

Juraj Balucha

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Generálny riaditeľsvojho života, bez potrebnej kvalifikácie a vzdelania. Chameloidný jedinec kráčajúci cez mŕtvoly na ceste za svojim životným cieľom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenámikser udalostíGrga Pitič

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu