reklama

Marketingový vplyv spoločnosti na Grgu Pitiča

Grga si kúpil si nový gauč. Koženú sedačku vo výpredaji, síce sa mu vôbec nehodí farebne do bytu, ale dostal do schránky ponukový leták. Rušili predajňu na neďalekej ulici. Teraz ho bude pár týždňov hriať pocit ušetrených peňazí a výhodnej kúpy. Potom sa mu znechutí a bude sa jej snažiť zbaviť, to mu bude ľúto aj tej polovičnej ceny aby ju vyhodil len tak ku kontajnerom, tak ju začne ponúkať všetkým známym. Nakoniec skončí v obývačke jeho rodičov. Majú už tri, našťastie žijú v rodinnom dome asi s desiatimi izbami, pri jeho stavbe predpokladali, že Grga sa čochvíľa ožení a dom zaplní svojim početným potomstvom čo sa vnúčeniec týka. Ako mávajú rodičia nesprávny odhad, Grga sa pratal z domu len čo dostal občianku do ruky a stále ho vie včas vytiahnuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Sedačku som si obzrel. Spýtavo, s náznakom úsmevu, na mňa hľadel, čakal slová pochvaly. Aby som v tejto situácii aspoň niečo povedal, spýtal som sa:
„Už si ju pokrstil?“
„Ako pokrstil?“ zazeral zrazu s ovisnutými kútikmi úst.
Rýchlo som začal tvoriť filozofiu krstenia nových kusov nábytku.
„No, každý nový prírastok vo svojom byte musíš pokrstiť. Teda mať na ňom sex. Čo myslíš, prečo mám také zodraté plecia? Mám týždeň nový koberec.“
Usmial sa na mňa tým svojím úprimným a dementým úškrnom zároveň, v očiach mu zablysli nezbedné ohníčky a začal si mädliť už aj tak spotené dlane. Dúfal som, že ho nenapadne sa spýtať prečo mám zodraté plecia a nie kolená a vonkocom to nebude spájať s mojím nedávnym návratom od mora, kde som sa celý spiekol a pár krát komplet zošúpal.

Zbehli som dole na parkovisko. Pri aute luskol prstami, otočil sa ukážkovo na opätku, tento obrat čelom vzad mu museli závidieť aj príslušníci prezidentskej stráže a cez plece na mňa zakričal:
„Niečo som zabudol. Hneď som späť.“
V aute som si pustil rádio Ragtime a vychutnával moderátorove vtipné vsuvky pri uvádzaní hitparády tanečných hitov. Babky zo spodných poschodí nemali pochopenie pre dunenie basových rytmov, radšej som zavrel okná. Pražiace slnko vyhrievalo auto slušným tempom. Kvapôčky potu sa mi začali zhromažďovať na krku a pomedzi prsia zbiehali niekde k pupku. Ruky som musel zložiť z volantu dole, bol príliš lepkavý.

Nechodil dosť dlho, také tri až štyri miesta v rebríčku. Myslím, že som si aj zdriemol, prebral ma zaklopaním na okienko spolujazdca. S neuveriteľne šťastným výrazom tváre sa tlačil do auta. Bol spotený viac ako ja. Chytil som kľúč a chystal som sa ním otočiť.
„Prosím ťa, kde si bol tak dlho?“
Poriadne si odfukol, vlhké vlasy prečesol prstami dozadu.
„Pokrstené, poďme.“
Ruka mi skĺzla späť na stehno. Veľmi pomaly som sa otáčal jeho smerom. V celom vchode bývajú dôchodkyne, čo je úchylný? Videl na mne nevypovedanú otázku, zatváril sa veľmi múdro a vážnym hlasom zahlásil:
„Onania je sex s osobou, ktorú skutočne milujem. Nemôžem si dovoliť krstiť svoje zariadenie bytu s hocakou štetkou, malo by to zlú karmu na moje žitie. A vieš, ideme večer von, ktovie s akou kurvičkou to doma zaparkujem.“
Celý Grga. V živote nevymyslel nič originálne, aj teraz musel citovať Woodyho Allena s tým honením.

K životu mu stačí ozaj málo, reklamené letáky v preplnenej schránke, aby vedel ktorá zubná pasta je v akcii, nič na veci nemení, že o vlastný chrup prišiel pri bitke ešte na základnej škole. V obľúbenom bare dostatok plagátov polonahých ženských, ktoré v rukách alebo medzi stehnami držia fľašu alkoholu, ktorý je ochotný piť celý večer a nespustiť oči zo steny. Ochutnávka natieracích syrov v supermarkete, ktoré ponúkajú adolescentné dievčatká v minisukniach. Keď prídem k nemu na návštevu viem, že ma čakajú syrové jednohubky.

Pri dávaní prednosti som znovu musel na neho pozrieť. Dnes sa usmieva ako debil, celý deň. Začal sa mi hrabať v cédečkách. Prudko som zabrzdil a zreval:
„Ty hajzel, že si si neumyl ruky!“

Juraj Balucha

Juraj Balucha

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Generálny riaditeľsvojho života, bez potrebnej kvalifikácie a vzdelania. Chameloidný jedinec kráčajúci cez mŕtvoly na ceste za svojim životným cieľom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenámikser udalostíGrga Pitič

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu